lundi 27 août 2018

Compréhension à la lecture; leesvaardigheid : reconstituer des petits textes; tekstjes reconstrueren / néerlandais; Nederlands

  • Activité de lecture / Leesactiviteit
  • Mots-clés : la vie quotidienne, le facteur, l'hôpital / Trefwoorden : het dagelijks(e) leven, de postbode, het ziekenhuis
  • Placer des petites phrases dans une suite logique / Zinnetjes in een logische volgorde zetten
---------------

Tekstjes reconstrueren / Reconstituer des petits textes
Zet de zinnetjes in de goede volgorde !Mets les phrases dans le bon ordre !

Tekstje A / Texte A
1) Ik was me vlug.
2) Dan kleed ik me aan.
3) Om 12 uur eet ik.
4) Ik sta om 7u30 op..
5) Ik loop naar school.
6) Om vier uur is de school uit.

Tekstje B / Texte B
1) Ik bel de eerste hulp.
2) Ze moet vier weken rusten.
3) Mijn zus is van de trap gevallen.
4) De ziekenwagen brengt haar naar het ziekenhuis.
5) Haar been zit nu in het gips.
6) De dokter zegt dat haar voet gebroken is.

Tekstje C / Texte C
1) De postbode brengt de brief naar het huis van mijn vriend.
2) Ik schrijf een brief aan mijn vriend.
3) De brief stop ik in de bus van het postkantoor.
4) Mijn vriend leest de brief.
5) Ik plak een postzegel op de envelop.

---------------
OPLOSSINGEN / SOLUTIONS
Tekstje A / Texte A

4) Ik sta om 7u30 op.
1) Ik was me vlug.
2) Dan kleed ik me aan.
5) Ik loop naar school.
3) Om 12 uur eet ik.
6) Om 4 uur is de school uit.

Tekstje B / Texte B

3) Mijn zus is van de trap gevallen.
1) ik bel de eerste hulp.
4) De ziekenwagen brengt haar naar het ziekenhuis.
6) De dokter zegt dat haar voet gebroken is.
5) Haar been zit nu in het gips.
2) Ze moet vier weken rusten.

Tekstje C / Texte C

2) Ik schrijf een brief aan mijn vriend.
5) Ik plak een postzegel op de envelop.
3) de brief stop ik in de bus van het postkantoor.
1) De postbode brengt de brief naar het huis van mijn vriend.
4) Mijn vriend leest de brief.
---------------
Document 'Tekstjes reconstrueren' en format PDF
Pinterest : document 'Tekstjes reconstrueren' en format JPEG
Doctissimo : document 'Tekstjes reconstrueren' en format JPEG

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire